Високопічська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

   Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?
   Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?
   В деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.
В чому полягає робота шкільного психолога та які її особливості?
   Шкільні психологи відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь викажеш свої тривоги, то одразу й легше стає на душі. Для деяких роль "жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.
Також шкільні психологи багато проводять різних досліджень. Крім цього, в деяких школах вони ведуть факультативи з психології та виступають кураторами курсових робіт та МАН. Досить багато дітей у наших школах цікавить дослідження тем з психології, адже вони пишуть у своїх роботах саме про ті проблеми, які цікавлять власне їх самих. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.
Які проблеми зараз найбільше турбують дітей та підлітків?
   В основному це ситуації пов’язані з проблемами у сім’ї та стосунками з однолітками. Конфлікти, непорозуміння - різне у житті буває. Але ті, хто звертався по допомогу, обов’язково знаходили вихід із складного становища. А часто навіть буває, що після візиту до психолога проблема вже не здавалась такою страшною, адже просто розповівши її, дитина починала краще розбиратись у ситуації та переставала переживати через, як виявлялося, дрібниці.
В яких випадках треба, не боячись, йти просити допомоги у психолога?
   Не переживай, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Лише людина, яка об’єктивно зможе оцінити твоє становище, допоможе тобі розібратися. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого хорошого зазвичай не призводить. Це лише може спричинити душевну травму та виникнення комплексів.
   Мені, звичайно ж, зрозуміло, що одна стаття не зможе вирішити проблеми, що існують в школі. Але, надіюсь, що все ж таки ті учні, які її прочитали, будуть з більшою повагою ставитись як до психологів, так і до дітей, що їх відвідують.
Поради батькам
Майбутнє дитини значною мірою залежить від того, яку основу заклали їй у сім'ї. Перед батьками стоїть завдання виховати її вольовою, ініціативною, підготовленою до боротьби з труднощами, які зустрічаються в житті
•         Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.
•         Надавайте дитині самостійності в діях і прийнятті рішень.
•         Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна гордитись вами.
•         Не бійтесь в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.
•         Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас.
•         Не обмежуйте дитину у спілкуванні з ровесниками.
•         Частіше звертайтесь за порадами до педагогів та психологів.
•         Більше читайте, і не лише педагогічну літературу, але й художню.
•         Звертайтесь до родин, в яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.
•         Пам'ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться  жити самостійно.
•         Готуйте дитину до майбутнього життя. Говоріть з нею про це.
•         Ніколи не займайтесь "виховною роботою" в поганому настрої.
•         Чітко визначте, чого ви хочете від дитини (і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.
•         Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.
•         Не підказуйте готового рішення, а скеровуйте на можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні та недоцільні кроки до мети.
•         Не пропустіть моменту, коли досягнуто перших успіхів. Відзначте їх.
•         Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.
•         Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам'ятайте: сутність людини і її окремі вчинки - не одне і те саме.
•         Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважайте на помилку.
•         Виховання - це послідовність дій.
•         Вихователь повинен бути суворим, але добрим.

НАШ ПСИХОЛОГ


Піщик Василь Степанович
Часи роботи з 9:00 до 14:00
Вихідні дні: середа, субота, неділя.

Ваші дані
П`ятниця, 19.04.2024, 02:39
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Форма входу

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Наше опитування
Вам відома історія села Висока Піч!
Всього відповідей: 17
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz